
Gregory Crewdson – Analiză
Analiză tehnică: Folosește camere format mare, cu obiective normale, imaginile sunt apoi scanate, editate și combinate. Lucrările se prezintă de obicei ca print-uri de mari dimensiuni cu un nivel incredibil de detalii.
Dispunerea cadrului este orizontală, compoziția este închisă, statică, fixând cadrul în care se manifestă creația lui Crewdson ce este caracterizată prin imaginea cinematografică, narativă, a unui film într-o fotografie, cu centre de interes multiple, ponderi atent calculate, vectori descendenți (personajele privesc în jos).
Scenele interioare în mod special abundă în structuri geometrice, folosește sistematic principiul ramei și ferestrei, atât prin elementele de decor surprinse în cadru cât și prin proiecția luminii.
Imaginile sale au întotdeauna tonuri închise, creează contraste locale prin lumini punctuale. Se creează planuri multiple de separare cu ajutorul ferestrelor, ușilor, oglinzilor, prin care se zăresc personaje scufundate în momente de auto-reflecție. Scenele interioare au adesea o perspectivă cu o verticală la prima treime și un plan scenic descris de o linie ascendentă și una descendentă
și redau senzația de noapte americană. Se folosește capătul de perspectivă, diagonala ascendentă, dar capătul de perspectivă este atenuat, în imaginea de față umbrit, pentru a evita concentrarea atenției într-un punct și pentru a facilita revenirea în cadru.
Cromatic, folosește de regulă balansarea temperaturii de culoare după cea a proiectoarelor folosite (scăderea temperaturii de culoare duce la o prezentare a personajelor normal/rece și a mediului ambiant rece/albastru). În mod deosebit, în scenele interioare folosește lumini colorate cromatic pentru fiecare detaliu pe care îl luminează. Fiecare element prezent în cadru este special ales și din punct de vedere cromatic.
Paleta de culori este de obicei restrânsă, bazată pe culori complementare.
Concept-idee: Fotografiile sale ar putea fi ecranizarea unui roman polițist, ele dau o senzație de straniu, o ambiguitate că ceva grav s-a petrecut sau urmează să se petreacă, cu atitudini sau elemente discordante. Forțează astfel păstrarea atenției privitorului, îl determină să alcătuiască o poveste care să sumeze elementele descoperite în cadru și apoi alimentează această poveste hiperrealistă cu nenumărate indicii. E greu de apreciat cu adevărat opera sa din fotografiile găsite pe internet. Față de reproducerea într-o pagină de web, evaluarea la o rezoluție mai mare relevă multe alte detalii. Este de presupus că, dacă am fi într-o galerie de artă și am evalua direct opera lui Crewdson, am fi transportați la un alt nivel; se vorbește de printuri de mari dimensiuni, de mare rezoluție, rezultate din fotografii de foarte mare rezoluție, cu foarte multe elemente, detalii, texturi, etc.
Psihologic, determină o senzație de anxietate, o privire asupra unei lumi paranormale, intime, enigmatice și transgresive, un loc în care pericolul se îmbină cu visarea, un tărâm neprecizat în spațiu și în timp.
Bibliografie:
Seizing the Light, A Social & Aesthetic History of Photography, Robert Hirsch, Third edition published 2017 by Routledge;
Gregory Crewdson – Brief Encounters, un film documentar de Ben Shapiro, 2012, http://www.gregorycrewdsonmovie.com/
Gregory Crewdson: Silence in a Small Town, Rosalind Duguid,
https://elephant.art/silence-in-a-small-town/
Expoziție la Museum Frieder Burda, Dr Marcus Bunyan,
https://artblart.com/tag/gregory-crewdson-untitled-sunday-roast/
In Focus: Gregory Crewdson, Rosie Torres,
https://independent-photo.com/news/gregory-crewdson/
Având peste 1500 de studenți cu 25 programe de studii, acoperind toate domeniile artistice, Universitatea se constituie într-un emițător al culturii, care contribuie la protejarea și promovarea creației artistice românești, cultivarea și dezvoltarea gustului pentru frumos și pentru creație autentică.
Facultatea de Arte Vizuale și Design
Fotografie – video, procesarea computerizată a imaginii
Urmărind atât platforma conceptual artistică cât și cerințele producției publicitare, specializarea Fotografie – video, procesarea computerizată a imaginii are ca misiune să formeze specialiști capabili să realizeze produse de înaltă expresie artistică și calitate tehnică în domeniul imaginii vizuale.
Project Brief
Dulputate in donec tempor ultricies venenatis erat
Project Planning
Dulputate in donec tempor ultricies venenatis erat
Execution and Post
Dulputate in donec tempor ultricies venenatis erat

0 Comments